Ken je deze nog? #drama van TNT

Je kent het filmpje vast nog wel. Op een rustig plein ergens in België staat een pilaar met een rode knop, met de boodschap als je er op klikt je wat drama toe kunt voegen. Dat lukte, en hoe! Het hele plein in rep en roer.

Dit was een stunt van de TNT. Het filmpje ging over de hele wereld en is inmiddels 40 miljoen keer bekeken en kreeg een eren plaatst in het internet jaaroverzicht van 2012. Dutchcowboys kwam vanochtend met de scoop: #Drama komt naar Nederland!

Op donderdag 17 januari 2013 zal ergens op een kalm plein in Nederland drama hoogtij vieren, met dank aan de rode knop! Waar precies is een geheim, maar als je graag wat drama toevoegt aan je dag en deel wilt uitmaken van deze wereldberoemde stunt, dan zou ik maar beginnen met het zoeken naar een stil plein 😉

Kritische noot
Vol enthousiasme schreef en deelde ik deze blog. Whaaah die vette actie kunnen we nu zelf meemaken. Toen kwam Stefan Noordhoek – @dutchanddonts om de hoek met de volgende tweet:
noordhoek
Een kijk die mij in eerste instantie verraste! Hoe vet is die actie wel niet en dan reageer je zo?! Maar toen besefte ik me meteen dat ik in de val genaamd ‘enthousiasme’ was getrapt en vergat kritisch te kijken naar deze actie. Hij heeft namelijk gelijk!

De actie is:
1. Tweedehands en dus niet meer origineel. Je weet nu ongeveer wat er gebeurd als je op die knop klikt. Laten we wel hopen dat de scenario is aangepast voor deze gelegenheid.
2. Het zal niet echt een verrassing meer zijn. Een actie als deze aankondigen doe je puur voor PR doeleinden en niet om nog een keer echt te verrassen.

Wat denk jij? Zal deze actie nog een keer viral gaan?