Mentality Profiel

Motivaction is een bekend bedrijf dat onderzoek doet naar gedrag etc van personen/de consument voor doelgroep segmentaties en marketingdoeleinden. Ik heb met dit model gewerkt tijdens mijn stage bij de BelGroup en ben hier erg enthousiast over. je hebt altijd wel een ander mentality profiel in je zitten maar degene die het sterkst naar voren komt zegt ook wel erg veel over je persoonlijkheid of de doelgroep waar je voor je product mee te maken hebt. Om die reden dan ook mijn Mentality profiel.

De kosmopoliet
De kosmopoliet is een open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven combineert met moderne waarden zoals maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Kosmopolieten kenmerken zich door ambitie (hard werken en maatschappelijk hogerop komen), behoefte aan zelfontplooiing en maatschappelijke betrokkenheid. Nieuwe ervaringen opdoen om de persoonlijke kennis te verrijken vormt een belangrijke drijfveer. De kosmopoliet heeft een sterk geloof in het realiseren van persoonlijke en sociale ambities; z’n leefstijl is actief en veelzijdig. Er is veel interesse voor kunst en cultuur. Een kosmopoliet vindt werken belangrijk om persoonlijk te kunnen groeien maar ook met het oog op maatschappelijke erkenning. Werken, maar ook activiteiten in de vrije tijd moeten bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling. Kosmopolieten hebben een uitgebreid sociaal netwerk.

Lees meer over de kosmopoliet.

Vervolgens zijn onderstaande waardenprofielen op u van toepassing
(de opsomming loopt van ‘best passend’ naar ‘minst passend’):
Opwaarts mobielen
Nieuwe conservatieven
Postmoderne hedonisten
Gemaksgeorienteerden
Moderne burgerij
Postmaterialisten
Traditionele burgerij
Mentality_model

Lees meer over het mentality profiel.

Leave a Reply

Your email address will not be published.